Miksi trampoliinilla hyppiminen on hyvää liikuntaa? Toimiiko se todella?

Miksi trampoliinilla hyppiminen on hyvää liikuntaa? Toimiiko se todella?

Yhä useammat ihmiset haluavat harrastaa liikuntaa kotoa käsin. Jotkut suosivat kotitreenejä säästääkseen aikaa, kun taas toiset nauttivat kotitreenien tarjoamasta yksityisyydestä ja helppoudesta. Yksi tehokkaimmista liikuntavälineistä, jonka voit omistaa on ACON Fitness trampoliini. Kuntoiluun tarkoitettu fitness trampoliini tekee treenaamisesta hauskaa. Treeni on luonteeltaan aerobista, mikä on hyväksi sydämen terveydelle. Joustava alusta kehittää myös tasapainoa, koordinaatiokykyä ja ryhtiä. Trampoliinilla hyppiminen on myös nivelille hellävaraista. Kaiken tämän lomassa kuntosi kohoaa ja lihaksesi kehittyvät.

ACONilta löydät laadukkaat fitness trampoliinit, joiden avulla voit liikkua omalla tavallasi ja omilla ehdoillasi juuri silloin, kuin sinulle sopii. Trampoliinin monipuolisuus tekee siitä poikkeuksellisen liikuntavälineen, joka kannattaa hankkia omalle kotikuntosalille.

 

Miten voit liikkua Fit trampoliinin avulla?

Tasapainoharjoitus FIT-trampoliinilla

Fitness trampoliineilla voi harrastaa liikuntaa monella eri tavalla, eikä kaikkiin niistä kuulu pomppiminen ja hyppiminen. Pomppimis- ja hyppyharjoitukset, kuten haarahypyt, hölkkääminen paikallaan ja hyppykyykyt ovat täydellisiä harjoituksia aloittelijoille, mutta voit käyttää trampoliinia myös venyttelyyn, pilatekseen ja joogaan.

Netistä löytyy myös monia erilaisia aerobisia harjoituksia ja ohjelmia kaikille kuntotasoille, jotka on suunniteltu erityisesti fitness-trampoliineilla suoritettaviksi. Lisäämällä trampoliiniisi ACON-kahvatangon saat paitsi lisätukea hyppyihin, myös itse treenistä irti enemmän.

 

Kanta-askeleita FIT-trampoliinin päällä Käveleminen vs. Trampoliini

Mitä etuja on trampoliiniharjoittelulla verrattuna kävelyyn? Ensimmäiseksi trampoliinin eduksi nousee trampoliiniharjoittelun tehokkuus; trampoliinilla hyppiminen polttaa 10 minuutissa enemmän kaloreita kuin 30 minuutin kävelylenkki. Toinen trampoliinin etu on se, että kävely kohdistuu lähinnä jaloille ja alavartaloon, kun taas trampoliinilla hyppiminen aktivoi koko kehoa.

Trampoliinilla hyppiminen haastaa myös keskivartalon lihaksia ja kehittää kehonhallintaa, koska joudut tekemään jatkuvasti töitä pysyäksesi tasapainossa. Kuntosi kehittyy ja tulokset näkyvät ja tuntuvat nopeammin trampoliinilla treenaamisessa kuin pelkässä kävelylenkkeilyssä.

 

Juoksuaskelia trampoliinillaEntä treenaaminen trampoliinilla verrattuna juoksemiseen?

Liikunta on parhaimmillaan hauskaa ja samalla tehokasta. Trampoliiniharjoittelu voi polttaa saman verran tai jopa enemmän kaloreita kuin juokseminen, kun treeni on tehokas ja intensiivinen. Kimmoisalla alustalla kuntoilu kuormittaa vähemmän niveliä, eikä sinun tarvitse huolehtia huonosta säästä tai hankaavista kengistä. ACON Fit -trampoliineilla voit tehdä erittäin tehokkaita treenejä kätevästi kotona.

 

Lankutus FIT-trampoliinilla

Riippumatta iästä tai kuntotasosta ACON Fit -trampoliini on erinomainen lisä kenen tahansa kotitreeneihin. Halusitpa sitten treenata todella itseäsi haastaen tai rentouttavaa palautumista, ACONin minitrampoliini tuo harjoitteluun hyvää vaihtelua.

 

Tutustu FIT-trampoliineihin