Tilaus- ja toimitusehdot

Postin lakosta huolimatta toimitukset kulkevat

Isot paketit - eli suurin osa tuotteistamme - toimitetaan normaalisti ilman ylimääräisiä viiveitä. Pienten pakettien toimituksessa voi tulla 2 - 4 päivän viive.

Sisällysluettelo

Yhteystiedot

Vantaan myymälä

Acon Finland Oy
Tammiston Kauppatie 13
01510 Vantaa Tammisto

Puh. 09 42451518

  

Oulun myymälä

Acon Finland Oy
Terminaalitie 9
90400 Oulu

Puh. 09 42720823

 

Asiakaspalvelu

Asiakaspalvelumme palvelee liikkeidemme aukioloaikoina. Asiakaspalvelumme tavoittaa sähköpostilla osoitteesta acon(at)acon.fi ja puhelimella numerosta 09 42720823.

Pyrimme vastaamaan kaikkiin sähköpostiviesteihin 1-3 arkipäivän kuluessa.

Toimitustavat

Nouto

Suurin osa tuotteista voidaan noutaa myymälöistämme. Tuotekohtaiset rajoitukset on ilmoitettu kunkin tuotteen sivuilla/ostoskorissa. Noutotilauksessa saatte sähköpostiinne automaattisen tilausvahvistuksen lisäksi erillisen ilmoituksen, kun tilaamanne tuotteet on noudettavissa valitusta toimipisteestä.

Rahti

Yleinen toimitusaika on 1-4 arkipäivää tilauksen vahvistamisesta/lähettämisestä saatavuus- ja kiirevarauksella. Tuotteiden saatavuus on näkyvillä kunkin tuotteen sivulla.

Kuljetusmuoto riippuu tilattavien tuotteiden painosta ja tilavuudesta. Suuret tuotteet tai yleensä > 30kg painavat (esim. trampoliinit ja pelipöydät) toimitetaan erillisen kuljetusyhtiön välityksellä annettuun/sovittuun osoitteeseen. Pienemmät tuotteet, yleensä < 30kg painavat, toimitetaan postitse lähimpään postin toimipisteeseen.

Tilaukseen liittyvät lisätiedot, toiveet ja huomiot ym. tulee kirjata tilauksen yhteydessä kohtaan ”Tietoa tilauksen käsittelijälle”. ACON pyrkii huomioimaan toiveet niin kuin se on kohtuudella mahdollista.

Tärkeää huomioitavaa suurten tuotteiden toimituksessa

Kuljetusyhtiö ottaa asiakkaaseen yhteyttä puhelimitse etukäteen ja ilmoittaa, milloin tuote toimitetaan. Mikäli ajankohta ei sovi asiakkaalle, voi asiakas sopia toimitusajasta kuljetusyhtiön kanssa.

Kun asiakkaan tilaamat tuotteet saapuvat toimitusosoitteeseen, lasketaan ne pihalle ja asiakkaan on vietävä ne siitä eteenpäin. Kuljetusyhtiö ei ole velvoitettu viemään niitä esim. sisälle. Koska ylikokoiset tavarat ovat raskaita ja usein hankalia käsitellä, suosittelemme, että asiakkaalla on tuolloin apua saatavilla siirtämään tuotteet lopulliseen paikkaansa.

Kun kuljettaja on laskenut tavaran pihalle, hänen on esitettävä asiakkaalle rahtikirja allekirjoitettavaksi. TÄRKEÄÄ: Ennen kuin asiakas allekirjoittaa rahtikirjan, on tärkeää tutkia pakkaus mahdollisten kuljetusvaurioiden varalta, joita on saattanut syntyä kuljetuksen aikana. On normaalia, että pakkauksessa on joitakin kulumisen merkkejä, mutta jos jossakin kohdassa pakkaus on selvästi rikki, on syytä tutkia, onko itse tuote vaurioitunut.

Jos pakkauksen sisällössä ilmenee näkyvä vaurio, asiakasta pyydetään (tai asiakas voi pyytää kuljettajaa) tekemään merkinnän rahtikirjaan kuljetusvauriosta (varauma) ja ottamaan tämän jälkeen välittömästi yhteyttä ACONiin. Yhteydenotto tulee tehdä 3 päivän kuluessa kuljetusvaurion havaitsemisesta. Muutoin vastuu virheestä siirtyy asiakkaalle. 

Toimituskulut

Tilaukseen lisätään toimituskulut, mikäli toimitustapa on rahti. Toimituskulut määräytyvät tuotteen toimitustavan ja rahdituspainon (tuotteen painon tai tilavuuspainon) mukaan. Ohjelma laskee tilauksen toimituskulut automaattisesti. Toimituskulut ovat näkyvissä ostoskorissa kohdassa ”Toimitustapa”.

Maksutavat

Acon.fi verkkokaupassa on useita eri maksuvaihtoehtoja, jotka on tehty palvelemaan juuri asiakkaan tarpeita ja jotka tekevät maksamisesta mahdollisimman vaivatonta. Kaikki maksut, ostoskori ja asiakastilin tiedot ovat turvallisia ja SSL -suojattuja.

 

Klarna Lasku

Klarna logo

Klarna‐laskulla saat automaattisesti korotonta maksuaikaa 14 päiväksi. Saat siis tuotteet ennen kuin sinun täytyy maksaa niitä. Laskulla tilattaessa peritään hinnaston mukainen laskutuslisä. HUOM! Lasku lähetetään sähköpostiisi. Mikäli et jostain syystä saa laskua, ota yhteys Acon.fi asiakaspalveluun sähköpostilla acon(at)acon.fi tai puhelimella 09 42720823.

Klarna voi tarkistaa asiakkaan luotto-­ ja osoitetiedot. Lisäksi luotonantajalla on joko oikeus myöntää tai evätä luotto annettujen tietojen perusteella. Tilaus voidaan toimittaa ainoastaan luotonsaajan Väestörekisteriin ilmoittamaan osoitteeseen. Lasku voidaan myöntää ainoastaan Suomessa vakituisesti asuville täysi-­ikäisille henkilöille. 

Maksumuistutuksesta veloitetaan muistutusmaksu alk. 5 euroa sekä voimassa olevan korkolain mukainen viivästyskorko (viitekorko + 7% lisäkorko). 

 

Klarna Tili

Klarna logo

Voit maksaa tilauksesi pienemmissä kuukausierissä Klarna Tilin avulla. Klarnan Tilillä maksaessasi Klarna avaa sinulle ensimmäisen tilauksen yhteydessä automaattisesti tilin. Voit lyhentää tiliä joko itse valitsemissasi kuukausierissä (kuitenkin vähintään joko 8,95€ tai 1/24 laskun loppusummasta riippuen siitä, kumpi on suurempi) tai kaupan kassalla tarjotuissa kiinteämmissä maksuaikatauluissa (3-36 kk).

Ensimmäisen kerran Klarna Tilillä maksaessasi sinulle lähetetään postitse tilisopimus, jonka tiedot sinun tulee tarkistaa.

Kaikki Klarna Tilillä maksamasi ostokset yhdistyvät automaattisesti samalle tilille ja samalle kuukausilaskulle myös silloin, kun maksat Klarnan Tilillä muissa verkkokaupoissa asioidessasi. Saat kuukausittain siis vain yhden laskun, jossa on tilausmäärästä huolimatta vain yksi laskutuslisä. Kun olet maksanut laskun loppusumman, tili sulkeutuu automaattisesti.

Ostoksesi hyväksymiseksi sinulta kysytään ostoskorissa henkilötunnuksesi ja väestörekisteriin ilmoittamasi osoite. Saat päätöksen tilauksesi hyväksymisestä välittömästi tilauksen vahvistettuasi. Ensimmäisen kerran Klarna Tilillä maksaessasi sinulle lähetetään postitse tilisopimus, joka sinun tulee allekirjoittaa ja lähettää Klarna Oy:lle.

Kiinteän erämaksun ehdot

Ostohetkellä valittu
kuukausierien määrä
Tarjotaan alkaen Aloitusmaksu Korko Käsittelymaksu
3 kk 100 € 4,99 € 14,99 € 0 €
6 kk 100 € 4,99 € 14,99 € 0 €
12 kk 500 € 8,99 € 14,99 € 0 €
24 kk 1000 € 24,99 € 14,99 € 0 €
36 kk 1000 € 29,99 € 14,99 € 0 €

 

Joustavan erämaksun ehdot

Ostohetkellä valittu
kuukausierien määrä
Vähimmäis-
lyhennys
Aloitusmaksu Korko Käsittelymaksu
N/A 1/100 0 € 19,99 % 0 €

 

Klarnan yleiset luottosopimusehdot

Kaikki ehdot

Tietoa Klarna Tilistä

Laskuihin liittyviin kysymyksiin saat vastauksia käyttämällä Klarnan sähköistä asikaspalvelulomaketta osoitteessa http://www.klarna.fi. 

 

Luottokorttit ja nettipankit
Luottokortit ja nettipankit

Checkout Finland

asiakaspalvelu@checkout.fi
0800 552 010
Kotimainen asiakaspalvelu avoinna ma–su 6.00–23.00

Palvelun kuvaus

Checkout on sinulle turvallinen maksutapa. Meillä on Finanssivalvonnan myöntämä maksulaitostoimilupa. Palvelu on Checkout Finland Oy:n (y-tunnus 2196606-6) ylläpitämä ja Checkout Finland Oy on osa OP Ryhmää.

Checkout-maksunvälityspalvelu välittää maksusi kauppiaalle. Mikäli tiliotteellasi tai luottokorttilaskullasi näkyy Checkout Finland Oy, olemme välittäneet maksusi.

Verkkokauppa toimii tuotteiden ja palveluiden markkinoijana sekä tuotteiden toimittajana asiakkaalle. Verkkokauppa huolehtii kauppaan liittyvistä lakisääteisistä sekä itse määrittelemistään muista velvoitteista. Mikäli haluat reklamoida tai palauttaa tuotteen, sinun kannattaa olla yhteydessä suoraan verkkokauppaan, josta tuote on tilattu.

Luottokorttimaksut

Voit maksaa verkkokaupassa Visa-, Visa Debit-, Visa Electron-, MasterCard-, Debit MasterCard - ja American Express -korteilla. Verkkokaupassa ovat käytössä kansainväliset Verified by Visa -, MasterCard SecureCode - ja American Express SafeKey -todentamispalvelut. Checkout näkyy maksun saajana korttilaskulla ja välittää asiakkaan maksaman maksukorttimaksun suoraan kauppiaalle. Korttimaksaminen tapahtuu turvallisesti suojatulla maksulomakkeella eikä maksukortin tietoja tallenneta verkkokaupan järjestelmiin.

Mobiilimaksutavat

Mobiilimaksutavat Pivo, MobilePay, Masterpass ja Siirto ovat sovelluksessa toimivia palveluita, joilla voi maksaa verkko-ostoksia tilisiirtona tililtään tai korttimaksuna kortiltaan hyväksymällä maksun kyseisessä sovelluksessa. Pivolla onnistuvat lisäksi Siirto-maksut, jolloin maksun voi hyväksyä missä tahansa Siirtoa tukevassa sovelluksessa.

Pivo: Käyttöehdot ovat tarjolla Pivon sivuilla.

MobilePay: Maksuehdot ovat tarjolla MobilePayn sivuilla.

Masterpass: Maksuehdot ovat tarjolla Masterpassin sivuilla.

 

Postiennakko

Maksu suoritetaan postikonttorissa lähetystä noudettaessa. Postiennakossa toimituskuluihin lisätään postiennakkomaksu, 4 euroa.

 

Maksu noudettaessa

Mikäli toimitustapana on nouto, voi tilauksen maksaa myymälään noudettaessa. Maksuvälineinä käyvät yleisimmät pankkikortit, Visa, MasterCard ja käteinen.

 

Takuut ja Palautukset

Tuotepalautukset

Kaikille tuotteille on kuluttajasuojalain mukaiset palautusoikeudet

Asiakasta pyydetään tekemään palautusilmoitus sähköpostitse osoitteeseen acon(at)acon.fi aina ENNEN tuotteen palauttamista, jolloin ACON antaa asiakkaalle ohjeet palautuksen tekemiseen.

Takuut

Tuotteiden takuuajat löytyvät kuitista/laskusta. Mikäli kuitti/lasku ei ole tallessa, voitte kysyä sitä asiakaspalvelustamme.

Takuuasioissa asiakasta pyydetään ottamaan yhteyttä asiakaspalveluumme sähköpostitse osoitteeseen acon(at)acon.fi, jolloin ACON antaa asiakkaalle ohjeet palautuksen tekemiseen.